Infraszauna

Az infraszauna lényegében a meleg gyógyító erejét felhasználva segít az ellazulásban és a relaxációban.


Biztosan te is ismered, vagy hallottál már az infraszauna kabinokról. Ezeknek a kabinoknak a működése nagyon egyszerű: a beépített infra sugárzók olyan hullámhosszúságú sugarakat állítanak elő, melyek nem a levegőt, hanem a testünket melegítik fel. Pontosabban a testünkben található víznek adják át a hőenergiájukat. Mivel testünk legnagyobb része vízből van, így az egész test egyenletesen átmelegszik.


Biztonságosak az infraszauna távoli infravörös hullámai?


Igen! Teljesen biztonságos, újszülöttek melegen tartására is rendszeresen használják a kórházakban. Biztosan te is tapasztaltad már, hogy egy felhős nyári napon, annak ellenére, hogy nem látszik a nap, mégis érzel valamilyen meleget a bőröd felületén. Ez azért van, mert a látható fény nem, de a távoli infravörös sugarak könnyen áthatolnak a felhő rétegein, így érezheted a nap melegét.


Az infraszauna is pont ezen az elven működik! A finn szaunától eltérően, itt nem a levegő melegszik fel és ezáltal a testünk, hanem közvetlenül a bőrünk alatti szövetek, ezért jóval alacsonyabb hőmérsékleten is megizzasztja a felhasználóját.

Ezért is tartják sokan az infraszaunát egy igazán kíméletes szaunának. Érdekességképpen: a finn szauna 90-100 fok között üzemel, míg az infraszauna körülbelül 45 és 60 fok között.


Hogyan használjam az infraszaunát?

Az infraszauna használat nagyon egyszerű, azonban van pár dolog, amivel érdemes neked is tisztában lenned, hogy kellemesebben teljen az infraszaunázás.

Az első és legfontosabb az, hogy tudd, ismerd a saját határaidat és tűrőképességeidet. A kezdő infraszaunázók esetében érdemes alacsonyabb hőmérsékleten kezdeni – 45-50 fok – és a bent töltött idő se legyen több 20 percnél! Minden egyes nappal, növelhetjük a hőmérsékletet és a bent eltöltött időt is. Általánosságban elmondható, hogy 50 percnél tovább ne maradjunk bent!

Így pár nap alatt könnyen kitapasztalhatjuk, hogy mikor lesz a legkellemesebb az infraszaunázás.

Mivel nagyon sok típusa létezik, ezért a más-más fűtőbetéttel szerelt infraszaunák használata picit eltérhet egymástól.


Az egyik legismertebb a Philips Vitae infraszauna, mely bekapcsolása után azonnal használatba vehető, nincs felfűtési ideje. A másik ismertebb infraszaunák a Carbon fűtőbetéttel szereltek, melyek kevésbé intenzívek, a felfűtési idejük körülbelül 5 perc. A Carbon fűtőbetéttel épített infraszaunákban ezért tovább is maradhatunk. Ezeket a típusú szaunákat használat előtt 5 perccel érdemes bekapcsolni, hogy felmelegedjenek.


Folyadék fogyasztása


Nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása az infraszaunázást megelőzően és közben is!

A méreganyagok távozását és az izzadás beindulását a bevitt folyadék segíti elő. A legpraktikusabb megoldás, ha a szaunázás előtt megiszol 2 pohár vizet! (3-5 dl)


Sima csapvizet igyak?


Az infraszaunázás során nem csak vizet vesztünk, hanem a vízben oldott ásványi anyagokat is, így ennek pótlásáról feltétlenül szükséges gondoskodnod!
Érdemes boltban kapható ásványvizet inni, még jobb megoldás a frissen csavart gyümölcslevek fogyasztása. A C-vitamin bevitele is nagyon fontos, mert az infraszauna immunerősítő hatása ezáltal tovább fokozható! (citromlé és narancslé előnyben!)


Tusolás a szauna után!


Minden infraszaunázást egy alapos tusolással fejezz be! Engedj meleg vizet, kezdd így a tusolást, majd szép lassan válts egyre hidegebbre. Ezzel nem terheled hirtelen magad a hideg vízzel és végül a bőr pórusai is be tudnak záródni. A bőr felületére került méreganyagokat így el tudjuk távolítani.

TIPP: ha csak egy szalonban van lehetősséged infraszaunázni, feltétlenül kérdezd meg, van-e tusolási lehetősség. Amennyiben egy ismeretlen szalonban tudod kipróbálni.


Milyen gyakran infraszaunázzak?


Kúraszerűen használhatod minden nap, mely tarthat 3-4 hétig. Ezután hetente 2-3 alkalom már elegendőnek mondható, a bőrszépítő, immunerősítő és relaxáló hatásai már ennyi használat után is érezhetőek.


Narancsbőr és infraszauna.


A bőrre ható intenzív mély-meleg terápia segíthet a narancsbőr csökkentésében, azonban az infraszauna önmagában nem elegendő! Így, ha neked nagyon csúnya narancsbőröd van, akkor érdemes beiktatni sok mozgást és meg kell változtatnod az életmódodat, mert ezek nélkül nem tüntethető el a narancsbőr, még infraszaunával sem.

Az infraszauna bőrt feszesítő hatása révén, amennyiben változtatsz a táplálkozási szokásaidon (például kevesebb cukor és kávé fogyasztásával), már 2-3 hónap után látványos eredményeket el lehet érni!

Ne felejtsd el, hogy a narancsbőr sem 2 hónap alatt alakult ki, hanem sok hónap vagy év alatt, így ennek megszüntetése sem fog megtörténni pár napon belül.

Finn szauna

A finn szauna jótékony hatása

A finn szaunák a szaunázás klasszikus élményeit nyújtják. Működési elve: a kályhával felmelegített forró levegő hatására az emberi test verejtékezni kezd. Finnországba a szauna több mint 2000 éves múltra tekint vissza. Az eredeti finn szauna lényege a szabályozható hőmérséklet és a páratartalom.

A szauna gőz fontossága

A hagyományos szauna titka a gőz. A gőz mennyisége egyenes arányban áll a hőfokkal  Általában  80-90 fok az ideális, de néhányan akár 130 celsius fokra is felmelegítik a kabint. Az igazi relaxációhoz általában illóolajokat és különböző aromákat használnak. A szaunába száraz bőrrel kell belépni, mert a bőr csak így tud igazán izzadni. A folyamatokat általában 15 perces részekre bontják és minden negyedóra után hideg vízzel zuhanyoznak le. Egy alkalommal általában háromszor mennek vissza a gőzbe, a pihenőszakaszokban általában ellazulás és relaxáció történik

A rendszeres szaunázással elsősorban megelőző és kiegészítő szerepet töltünk be, valamint hozzájárul megromlott egészségi állapotunk stabilizálásához, szervezetünk ellenálló képességének növekedéséhez.

Különösen ajánlott a szaunázás:

reumatikus jellegű betegségekben;
izmok- és izületek megbetegedésekben szenvedőknek;
gerinctáji fájdalmakkal (hát- és derékfájás, nyakmerevedés;
ízületi elváltozásokkal;
csípő- és térdizületi panaszokkal;
izommerevséggel;
megfázásos és allergiás megbetegedésekkel, náthával;
melléküreg- és egyéb gyulladások, légúti megbetegedésekkel;
asztmával;
krónikus hörghuruttal;
depresszióval;
izomlázzal küzdők számára.

Miért érdemes szaunázni?

A szaunázás során fokozódik a szervezetünk salakmentesítése (azaz az izzadás), valamint csökken a túlzott savasodás, tehát rendkívül jól méregtelenít! Oka: testünk felmelegedése során fokozódik a vérellátásunk, az anyagcsere és a kiválasztási folyamataink pedig meggyorsulnak.

A szervezet salakmentesítésével csökkennek például a mozgásszervek, izmok, ínszalagok, kötőszövetek, izületek fájdalmas elváltozásai, az életkor növekedésével gyakoribbá váló krónikus megbetegedések, amelyek okozati összefüggésben állnak a szervezet elsavasodásával.Aktivizálódik testünk immunrendszere, megnövekednek a védekező és öngyógyító erőink. Oka: a test melegedése mozgósítja a fehér vértesteket, védekező anyagainkat és mechanizmusainkat. A szaunázók sokkal ritkábban kapnak el például légúti fertőzéseket.

A szaunázás jótékony hatást gyakorol a szív- és a keringési rendszerre, ugyanis felgyorsítja a vérkeringést. Vigyázzunk azonban, a visszér-problémákkal szenvedők esetében ugyanis a túlzott meleg káros hatású lehet, az erek kitágulnak, s így fokozódnak a visszérbetegség panaszai.
Szépségünkre, bőrünkre, testünkre pozitív hatást gyakorol, ugyanis javítja a bőr vérellátását, megszabadítja a bőrt a szennyeződésektől, az elhalt hámsejtektől, ezáltal az "megfiatalodik". Lágyabb, puhább, bársonyosabb, rugalmasabb lesz.

A szauna a leghatékonyabb fogyasztóeszköz

Kiváló stresszoldó. A meleg hatására bemelegednek és ellazulnak az izmok, izületek, megnyugszik az idegrendszerünk. Nem hiába figyelhető meg az a tendencia, hogy egyre több nagyobb vállalat, magánkézben levő cég építtet szaunát a dolgozói számára.

A legjobb és legtermészetesebb orvosság álmatlanság ellen.
Fellazítja a leragadt izomkötegeket. A szauna rendkívül hatékony lehet az ülőmunkát végzőknél oly gyakori izomgörcsök, izomcsomók feloldására. (úszással, és egy rövid masszázzsal párosítva a siker garantált) .
A szaunázás az izomláz enyhítésében verhetetlen.

 

Szauna vagy infrakabin?

Mi a különbség?

A finn szauna és az infrakabin két egymástól alapvetően különböző dolog. Habár mindkettő az izzasztó hatáson keresztül javítja az egészséget és a közérzetet, mind a használat módja, mind az, ami az izzasztó hatást előidézi teljes mértékben eltérő.

A kabin felmelegítése

Az infrakabin esetében a test melegszik fel a kabinban, a levegő csak kis mértékben. A Physiotherm technikával felszerelt alacsony hőmérsékletű Finnrelax infrakabinokban a hőmérséklet 30–40°C (a hagyományos infrakabinokban 45–65°C). A finn szaunában a szaunakályha a levegőt melegíti fel, és a hőmérséklet 70–100°C.

Izzasztó hatás

Az infrakabinban az infravörös sugárzástól izzadunk, amelynek hatása a bőr alsó rétegeibe is eljut, és a testet melegíti fel. Egy gleccseren például az infravörös sugarak hatására fagypont körüli hőmérsékleten is izzadunk, és ez a hatás érvényesül az infravörös kabinokban is. A finn szaunában a kabinban lévő 70–100°C-os hőmérséklet miatt izzadunk.

Egy helyben ülés mozgásszabadság

Az infravörös sugárzás előnyeinek optimális kihasználása érdekében fontos arra ügyelni, hogy a sugárzás egyenletesen érje testünket. A hatékony, minden területre kiterjedő infravörös sugárzás eléréséhez azonban az infrakabinban lehetőség szerint állandó testtartást ajánlatos felvennünk (egy helyben ülés). A finn szaunát használhatjuk ülő vagy fekvő testhelyzetben is, mivel hatása független a testtartástól.

Időtartam

Az infrakabinban egy alkalommal kb. 30 percet töltünk el. Az infrakabin használatához elegendő néhány perc felfűtési idő. A finn szaunát kívánság szerint használhatjuk akár egymást követő 2–3 alkalommal, 10–15 percre, rövidebb-hosszabb szünetek közbeiktatásával. A finn szauna használatához szükséges felfűtési idő mérettől függően 30–45 perc.

A finn szauna és az infrakabin használata társaságban

Az infrakabint egy alkalommal, kb. 30 percig, általában 1–2 személy használja egy időben. Többnyire a gyógyító, egészségjavító szempont kerül előtérbe. A finn szauna egészségre kifejtett jótékony hatása mellett közös élményt jelent a családdal vagy barátokkal, ami gyakran órákon át tarthat, és felejthetetlen élményt nyújt.

A víz

Az infrakabin működéséhez nincs szükség vízre, mivel a testre ható optimális infravörös sugárzás a lényeg. A finn szaunában azonban a víznek alapvető szerepe van. Aki a finn szaunában a kövekre vizet locsolva egyszer megtapasztalta a száraz és párás levegő változásának élményét, újra és újra szeretné átélni. A finn szaunában a kövek vízzel történő locsolása után a testben szétáramló frissesség érzését, a szabad légutak, valamint a rendkívüli koncentrálóképesség élményét csak nehezen lehet leírni.

Méret, helyigény és hálózati csatlakozás

Az infrakabinok az optimális infravörös sugárzás érdekében többnyire 1-2 személyes kivitelben készülnek. Ezáltal a kabinokat kisebb méretekben gyártják, és átlagosan 1,10 x 1,35 m alapterületűek. Az áramigény 220 V. A kisebb finn szaunák (3m²-ig) áramigénye 220 V. Ettől a mérettől kezdődően 380 V (3 fázis) hálózati feszültség szükséges.

Az alkalmazott faanyagok Finnrelax infrakabin 1 - képen: csomómentes erdei fenyő változat
A faanyag kiválasztása elsősorban az Ön egyéni kívánságaitól függ. Minden anyag, mely felhasználható a szaunaépítéshez, infrakabinok építésére is alkalmas. Általában három különböző anyagot ajánlunk, melyek tulajdonságaik alapján a leginkább alkalmasak infrakabinok építéséhez:
- Enyhén csomós finn erdei fenyő
- Csomómentes finn erdei fenyő
- Kanadai vörös cédrus
Természetesen egyéb anyagok is kaphatóak, melyeket az Ön lakásának berendezéséhez igazodva választhat ki. Amennyiben az Ön úgy dönt, hogy szaunát és infrakabint is vásárol, mindkettő megépíthető ugyanabból a faanyagból.

Finn szauna vagy infrakabin?

Ahogyan a fenti különbségekből látható, a döntés – "Infrakabin vagy finn szauna" – az egyéni igényektől és kívánságoktól függ. Azt ajánljuk, hogy mindkettőt – a szaunát és az infrakabint is – próbálja ki, annak érdekében, hogy pontos képet alkothasson róluk. Ezért nyújtunk lehetőséget arra, hogy termékeinket személyesen is kipróbálhassák. Mivel mindkettő – a szauna, valamint az infrakabin – más-más módon járulhat hozzá jelentősen egészsége megőrzéséhez és javításához, érdemes mindkettő megvásárlásán elgondolkodni, hogy előnyeiket a helyzettől és az igényektől függően ki lehessen használni.

A Finn szauna és az infrakabin kombinácója?

A szauna mérete nagyobb és nagyobbnak is kell lennie, mint az infrakabinnak. A kombinált szaunák (hagyományos szauna és infrakabin együtt) építését nem javasoljuk, mivel a normál méretű szaunákban többek között az infrasugárzók optimális elhelyezése sem kivitelezhető. Amennyiben a személy túl messze van a sugárzótól, vagy a sugárzó túl magasan vagy alacsonyan helyezkedik el, az infravörös sugárzás hatása nem érvényesül megfelelőképpen. Ezért nem ajánljuk ezt a tulajdonképpen kézenfekvőnek látszó kombinált változatot. A felsorolt érvek miatt az ilyen jellegű kombinációk mind a szauna, mind az infrakabin működését hátrányosan befolyásolnák.